Over ons
Onze missie: zoveel mogelijk mensen – en in het bijzonder jongeren tussen de 18 en 25 jaar – verbinden door ze het echte ‘Jazz-gevoel’ te laten beleven. Want Jazz staat voor heerlijke muziek en het leven vieren. Voor vrijheid, connectie, spontaniteit, originaliteit en plezier. En qua sfeer kan het niet mooier dan in Delft! De historische pleintjes bieden een setting vol karakter en zijn op gehoorafstand met elkaar verbonden. Zo voelt het festival weliswaar ruim en dynamisch, maar tegelijkertijd compact en knus. Diversiteit voorop: muziek voor iedereen Jazz Festival Delft heeft een brede en kleurrijke programmering.
Naast het ‘oude’ Jazz is er ook plaats voor nieuwe geluiden, invloeden uit andere muziekstijlen, culturen en kunstvormen. Voor iedere smaak een passend aanbod: hiermee willen we een zo groot mogelijk publiek aanspreken. Volg onze pagina’s op Facebook, Instagram en Twitter voor het laatste nieuws over wat jij dit jaar mag verwachten op muzikaal topniveau. Op ons Youtube-kanaal vind je onze mooiste festival video’s! Stichting Delfts Jazz De festivalorganisatie zorgt voor voldoende optredens van voldoende kwaliteit. Wij geloven in het talent en de ambities van mensen. Artiesten uit binnen- en buitenland, oude rotten in het vak en jong talent: we geven ze graag een podium om hun passie te delen.
Bij zo’n groots evenement is sponsoring als vanzelfsprekend onmisbaar. Ons budget bestaat voor minder dan 20% uit overheidssubsidie. Daarom streven we ernaar verbindingen voor langere tijd aan te gaan met bedrijven en organisaties die ‘iets’ hebben met Delft. Met als gezamenlijk doel: het Jazz Festival Delft gratis toegankelijk houden.
Bestuur Het Jazz Festival Delft wordt elk jaar georganiseerd door een enthousiast vrijwilligersteam. Dit staat onder leiding van het bestuur, dat bestaat uit Bram Stoeken (voorzitter), Ben Kepper (bestuurslid), Bram Groeneveld (penningmeester) en Robbert Wouden (secretaris) .
Daarnaast is er een permanent kernteam:
- Laura van der Poel – vrijwilligerscoördinatie en productie
- Monique Bal – assistent vrijwilligerscoördinatie
- Marco Wubben – productie
- Quinty Atzei – ontwerp en huisstijl
- Silvia Stegeman – publiciteit
- Joop Hoving – sponsoring
- Rob van der Haak – programmering
- Joyce van der Bos – catering
- Richard de Vreede – streetfood
- Hans Dunlop – productie en netwerk
- Richard Wip – veiligheidscoördinatie
Verder zijn er werkgroepen bestuur, productie, catering, programmering,
publiciteit, vrijwilligers, horeca netwerk en sponsoring, bij elkaar ongeveer 30 vrijwilligers het hele jaar door. Gedurende het
festivalweekend zo’n 100 vrijwilligers actief. Kortom een jaar werken voor drie dagen feest.